Mama in Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu Mama in Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu

Mama in Montreal

Blijf op de hoogte en volg Donné

03 April 2015 | Canada, Montréal

Het hoog tijd voor een blog... En wat voor één.... Eentje die volledig gericht is om de geweldige 10 dagen met mama!

De aller liefste moeder is 10 daagjes bij mij langs geweest, heerlijk was dat. Ik had net de laatste tentamens er op zitten en keek er erg naar uit om eindelijk weer eens iemand te zien en te knuffelen die mij echt kent en wat is dan beter dan je eigen moeder ophalen van het vliegveld!

Mams kwam dinsdag 17 maart 's avonds aan een super leuk moment om daar te staan en dan elkaar in de armen te vliegen na bijna 3 maanden!

De eerste avond zijn we lekker naar mijn huisje gegaan om daar heerlijk te kletsen en natuurlijk als traditie als we iets leuks doen, '''m af trappen met een biertje''. Aangezien ik op donderdag altijd vrij ben hadden we besloten meteen de volgende dag te gaan rijden, zodat we niet alles in een dag hoefde te proppen! Eerst had ik nog les en daarna zijn we de auto gaan halen om die middag naar Quebec te rijden.

Een goede keuze omdat we tijdens de 4,5 uur durende rit (met stops etc..) mooi meteen goed bij konden kletsen. De rit was prachtig, langs het water tussen gigantische witte vlaktes door en natuurlijk keek mama haar ogen uit wanneer er weer eens een gigantische vrachtwagen langs kwam! Oh en natuurlijk de ''moose'' bordjes proberen te fotograferen, want die kunnen ineens de highway oversteken!

Op onze weg naar Quebec hebben we verschillende stops gemaakt, waaronder bij de Montmorency falls, want dan kon mama ook bevroren watervallen kijken! :) Omdat we nog geen hotel geboekt hadden zijn de gok de stad in gereden, beiden erg moe besloten we eerst te gaan eten. Daar op internet een hotelletje gezocht. Een super leuk hotel net binnen de stadsmuren en dus in het oude centrum van Quebec. :)

De volgende dag hadden we besloten één dag te genieten van quebec en dan 's avonds wel weer terug naar Montreal te rijden, zeker ook omdat ik vrijdag middag gewoon naar school moest.

In Quebec hebben we prachtige foto's gemaakt van hotel Frontenac, iets hoger gelegen met uitzicht over het water en een beetje de stad. Daar hebben we gerodeld en daarna hebben we nog het hele oude centum bezocht, super schattig en leuk! (eigenlijk mooier dan het oude centrum van Montreal, vinden wij achteraf).

'smiddags wilde we naar het ijs hotel, maar de tomtom stuurde ons verkeerd... Dus ergens totaal anders beland. gelukkig heb ik toen ik jong was vaak bij papa in de auto gezeten... Waar papa dan 100 meter voor de afslag zei, ''Donné kijk eens snel op de kaart, moet ik er hier af''? Jaja dan leer je het wel hoor! Dus i.p.v. de tomtom heb ik zelf een leuke route naar het ijshotel gevonden waardoor we een leuke roadtrip door kleine plaatsjes maakte om zo bij het ijshotel terecht te komen. achteraf bleek dat het ijshotel 5 dagen later gesloten werd omdat het te warm was. Dus erg veel geluk gehad!

Terug in Montreal heb ik vrijdag voor mijn les de omgeving van school laten zien en natuurlijk het ondergrondse stuk, waarvandaan je zo vanaf de metro het klaslokaal in loopt! Als je weet hoe je moet lopen natuurlijk... Haha..


's Avonds was er een Poutine avond gepland met wat vrienden en dus gingen mama en ik mee! Poutine is patat, met kaas en een soort saus, maar in het restaurant kon je ook vlees en andere ingrediënten erbij krijgen (Het lijkt een beetje op kapsalon haha). Na dit etentje zijn we nog wat wezen drinken waarna we uiteindelijk spontaan op een technofeestje terecht kwamen (waar weer andere bekenden waren). Erg leuk en vooral lachen om dit met mijn moeder mee te maken! :)

Zaterdag besloten we rustig aan te doen om in de middag heerlijk te gaan shoppen, moeder en dochter samen op pad. Helaas begon ik die dag ziek te worden dus besloten we zaterdag avond vroeg te gaan slapen want de volgende dag was st Patricks parade. Om 11 uur gingen we slapen en mama moest keihard lachen toen ik de wekker op 10:30 had gezet... ''we kunnen nog 11,5 uur slapen mam''

Om 10:30 werden we beide wakker van de wakker...''Jeetje hebben we echt zo lang geslapen!!!'' Op naar de st Patricksparade... Mams eigenwijs, geen dikke handschoenen en muts mee... Maar wat was het koud die dag zeg! -16 maar door de wind een gevoelstemperatuur van -26... Na 1,5 uur buiten was het genoeg geweest, uitgenodigd bij Delphine konden we heerlijk opwarmen!

Op de maandag heb ik altijd 's ochtends en 's avonds les dus besloten we er tussenin naar de oude stad en de haven te gaan. Helaas viel die na Quebec eigenlijk een beetje tegen (ondanks dat het nog steeds wel mooi is hoor!! Daarna lekker gegeten en toen is mama terug naar huis gegaan en ik had les.

Dinsdag had ik besloten niet naar mijn les te gaan (met toestemming van mams hahahah). Omdat ik 'sochtends wel afspraken voor school had en zo zouden we wel nog overdag tijd hebben! Omdat het prachtig weer was zijn we Mont Royal op gegaan (de berg in de stad) Man wat kostte dat een moeite voor mij... ik was flink ziek en had erg last van mijn longen, de opgebouwde conditie was totaal verdwenen... Maar eenmaal op het uitkijkpunt maakte het alles weer goed :) genieten daar boven van het prachtige uitzicht op deze toffe stad!

Omdat mama graag nog een avondje ergens wat wilde gaan drinken besloten we dat dinsdag doen, zodat ze woensdag nog een goede nacht kon maken voor vertrek op donderdag. Dinsdag avond is hier ook een beetje een studenten avond dus altijd wel iets te doen. We gingen naar een leuke engelse pub waar Birthe en Roshni nog langs kwamen en een vriend (die daar heel dichtbij woont) toch ook nog even langs kwam. Omdat het zo gezellig was besloten we na die pub nog even naar Café Campus te gaan, een echt studenten ding, maar mama heeft zich prima vermaakt haha! :)

De volgende dag had ik gewoon les en omdat het een wat korter nachtje was dan de andere dagen besloten we na de les thuis heerlijk even van het zonnetje te genieten. Later op de middag zijn we al wandelend naar het poutine restaurant gegaan, want ook dat wilde mama graag nog een keer doen, een leuk avondje met zijn tweetjes uit eten! :)

Donderdag was helaas de laatste dag al aangebroken.... ''Time flies when you're having fun!'' Die dag nog naar parc Jean Drapeau geweest, een park wat in de winter echt volledig vol sneeuw ligt (ze halen het niet weg) en wat dus nu, helaas, een beetje een slushy bende was. Ondanks dat wel een prachtig uitzicht op Montreal aangezien het op het volgende eiland ligt.
Als afsluiting hebben we nog met Birthe en Ginny sushi gegeten.. en toen was het helaas tijd om naar het vliegveld te gaan.

Beide hadden we totaal niet het besef... Ik had het idee dat mama gewoon zou blijven en ook mama voelde zich eigenlijk wel thuis. Eenmaal op het vliegveld leek het er meer op dat ik met haar mee terug zou vliegen (mijn snowboard ingecheckt en ik liep dus ook met bagage te zeulen...) Helaas dat kon niet... Mams moest nog lang wachten voor de douane dus ben ik naar huis gegaan...

Thuis aangekomen kwam het besef pas, dat viel me zwaarder dan verwacht.. Ineens een lege kamer en eigenlijk niet meer echt iets om naar uit te kijken de komende weken... Deze bestaan namelijk uit keihard leren voor min finals hier en daarbij ook nog leren voor 2 extra Tio tentamens...

Gelukkig heb ik daarna wel iets om naar uit te kijken, ik vlieg terug via New York!!! en heb dus nog een leuk uitje voor de boeg.

De komende weken zullen bestaan uit studeren slapen en nog genieten van de momenten hier.
11 mei kom ik terug, wat betekent dat ik nog maar 5,5 week hier ben!

Ik ga onwijs genieten en schrijf na mijn tentamens mijn laatste ''Montreal'' blog... Maar niet getreurd, New York komt er ook nog aan!!!!! :)

Liefs en tot snel!!!

  • 03 April 2015 - 12:39

    Karin:

    Hahaha wat een ontzettend leuk verslag weer! !! Bij het lezen beleef ik weer die ontzettend leuke en fijne tijd bij jou.... een reis om nooit te vergeten! !!!
    Nog een paar weken van hard studeren. Heel veel succes moppie!

    Love youuuuu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Donné

Ik ben Donné Verhoef, 21 jaar en ik studeer Internationaal Toeristisch Management aan hogeschool Tio in utrecht. Als toerisme student ben ik zeer geïnteresseerd in reizen. Al van kleins af aan ga ik met mijn ouders naar verschillende ''nieuwe'' landen. We probeerden vaak nieuwe plekken en plaatsen uit, maar een aantal plaatsen zijn uiteraard ook vaste stek geworden. Sinds ik 3 jaar geleden 4 maanden in Oostenrijk heb gewerkt ben ik helemaal verkocht. Ook zelfstandig en alleen op reis gaan houdt mij niet meer tegen! Om die redenen wil ik vanaf nu mijn blog steeds meer bij gaan houden zodat ik uiteindelijk over een aantal jaar een prachtig reisdagboek heb!

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 4291

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 16 Mei 2015

Minor in Montreal

25 Mei 2013 - 08 Augustus 2013

Reisleiding X-travel Blanes

13 Mei 2012 - 13 Juli 2012

Portugal Lagos

17 December 2011 - 15 April 2012

4 maanden snowboarden!

Landen bezocht: