De tijd gaat snel - Volledig genieten!!!! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu De tijd gaat snel - Volledig genieten!!!! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu

De tijd gaat snel - Volledig genieten!!!!

Door: Donné Verhoef

Blijf op de hoogte en volg Donné

11 Februari 2015 | Canada, Montréal

Hi allemaal!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven en dat was ook voornamelijk een blog over de eerste weken...

''Dit is het moment when you start denken auf 3 sprachen at the same tijd....''

Jaja.. ik ben aardig gewend en dat betekent hele dagen engels praten en luisteren, Nederlands praten en ondertussen komt er nog aardig wat Duits tussendoor. Verder ben ik hard bezig met mijn frans verbeteren en luister ik af en toe ook nog een beetje naar wat Spaanse gesprekken... Uiteraard denk ik nog niet in het Spaans en frans maar ik moet zeggen... dromen en denken in 3 talen tegelijk is ook wel genoeg!!!

Om jullie even wat meer duidelijkheid te geven waar dat Duits ineens vandaan komt hier in dit frans/engelstalige land... Ik heb in mijn klas 2 jongens uit Duitsland waar ik ondertussen veel mee op trek.

Vorig weekend ben ik met hen een weekendje naar het skigebied Tremblant geweest... Een hele spontane actie, want ik zou eigenlijk alleen een dagje op en neer gaan en hun daar zien!

Uiteindelijk ben ik daar gebleven omdat zij met 3 personen waren en een hotelkamer voor 4 hadden. Een super weekendje waarin ik weer in het engels verder ging. Echter kwam het op een gegeven moment ter sprake dat ik Duits kon... dus ik antwoordde, bescheiden als ik ben, in het duits, ''nur ein bisschen...'' want Oostenrijk is ondertussen toch al weer even geleden en ik zat zo met engels in mijn hoofd.. Op een gegeven moment werd er door hun steeds Duits onderling gepraat en ze kregen door dat ik alles verstond (wat ze ondertussen niet leuk meer vinden hahahah). Dus uiteindelijk het hele weekend Duits gepraat, heerlijk gesnowboard, veel lol gehad en heerlijk gegeten!!!!! (Het leek even alsof ik in Oostenrijk was)....

Sindsdien vertellen zij iedereen dat ik Duits kan, durven ze geen gesprekken meer te voeren over ''vrouwen'' waar ik bij zit en zitten we op school soms met zijn 3 Duits te praten wanneer het anderen niet aan gaat! Hihi

Uiteraard gaat ook het schoolleven door! Volgende week is mijn eerste mid-term en dat betekend flink blokken, want het is voor international marketing (een aardig pittig vak).
Met de meiden uit Nederland proberen we zo nu en dan een drankje te doen, samen te sporten of een feestje mee te pakken. Zo ben ik al 2 keer naar het Igloofest geweest... Een festival in de oude haven aan het water buiten met gave verlichting, ijsglijbanen en vette DJ's waaronder Oliver Heldens! :) Uiteraard loop ik er op zo'n avond zelf bij als een michelin-mannetje met 100 lagen en skikleding! een leuke ervaring en weer eens wat anders dan de festivals in Nederland!

Verder heb ik afgelopen weekend hier thuis een cous cous party gehad, Nadia heeft naar recept van haar moeder heerlijke echte cous cous gemaakt voor familie en vrienden. Een leuke avond waarin ik eindelijk wat meer tijd heb gehad om met Nadia en Cesar te praten. Zij leven hier in de winter op hun slaapkamer (om niet te veel te hoeven stoken) of op het werk, dus erg veel zien we elkaar niet helaas. Echter hebben we wel voor eind deze maand alweer een raclet avond gepland. Natuurlijk heb ik beloofd ook een keer Nederlands te koken!!!!


Zoals ik al beschreef gaat de tijd hard en wanneer ik er over na denk dat ik hier al 6,5 week ben, voelt het een beetje onwerkelijk....

Ik heb veel leuke dingen in het vooruitzicht en geniet hier volkomen. Mijn reisje naar Toronto en de Niagara watervallen is ondertussen geboekt, verder wil ik kijken of ik nog kan gaan snowkiten!!! en natuurlijk het aller mooiste vooruitzicht! MAMA komt langs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Met mams ga ik 9 dagen volledig genieten, zij mag hier slapen dus we hebben volledige tijd samen! Tijdens die week zijn hier 2 feestjes waar mams uiteraard mee naar toe moet! hahah en we zijn vanplan naar Quebec te gaan!

Uiteraard zijn dit allemaal leuke en toeristische dingen die veel plaatsvinden in de weekenden...

Maar ik ben hier ook bezig met een normaal leven waarin ik 3 keer per week naar de sportschool ga, nog steeds loop te klooien met het woord ''dollar'' omdat ik maar EURO blijf zeggen.. terwijl ik dan wel gewoon in dollars herken of iets duur is of niet, de metro pak zonder er bij na te denken, de supermarkt eindelijk een beetje begin te kennen en uiteraard al aardig gewend ben aan het weer!

Mocht je het willen weten... het was hier gister gevoelstemperatuur -29.. het sneeuwde en het waaide.. Maar vandaag was het -9 met zon en dat betekent dus dat je met je jas open naar buiten kan stappen!
Jaja i.p.v. dik ingepakt met muts, sjaal en handschoenen liep ik vandaag de deur uit met mijn jas half open muts nog niet op en geen handschoenen aan en toen dacht ik JEEEJ wat een lekker weertje.

Eigenlijk geniet ik er van! het is hier snel heel zonnig en strak blauw en dat maakt me vrolijk!

Voor mij is het nu ook tijd om te gaan slapen, de komende weken zullen flink druk worden vanwege mijn mid-terms! grote kans dat ik pas daarna weer schrijf! Uiteraard zal ik tussendoor nog wel wat updaten op Facebook!

Liefs Donné







  • 12 Februari 2015 - 07:15

    Hans:

    Mooi

    Dikke Kus xxx Hans

  • 15 Februari 2015 - 22:01

    Donné Verhoef:

    Dankjewel Hans! :)
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Donné

Ik ben Donné Verhoef, 21 jaar en ik studeer Internationaal Toeristisch Management aan hogeschool Tio in utrecht. Als toerisme student ben ik zeer geïnteresseerd in reizen. Al van kleins af aan ga ik met mijn ouders naar verschillende ''nieuwe'' landen. We probeerden vaak nieuwe plekken en plaatsen uit, maar een aantal plaatsen zijn uiteraard ook vaste stek geworden. Sinds ik 3 jaar geleden 4 maanden in Oostenrijk heb gewerkt ben ik helemaal verkocht. Ook zelfstandig en alleen op reis gaan houdt mij niet meer tegen! Om die redenen wil ik vanaf nu mijn blog steeds meer bij gaan houden zodat ik uiteindelijk over een aantal jaar een prachtig reisdagboek heb!

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 4295

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 16 Mei 2015

Minor in Montreal

25 Mei 2013 - 08 Augustus 2013

Reisleiding X-travel Blanes

13 Mei 2012 - 13 Juli 2012

Portugal Lagos

17 December 2011 - 15 April 2012

4 maanden snowboarden!

Landen bezocht: