Springbreak! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu Springbreak! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu

Springbreak!

Door: Donné Verhoef

Blijf op de hoogte en volg Donné

16 Maart 2015 | Canada, Toronto

Daar ben ik weer, volledig fit en nog vol van alle leuke en nieuwe ervaringen!!!

Tijdens de springbreak ben ik met Mathijs (mede student) naar Toronto vertrokken. Toronto stond ook op mijn lijstje als uitwisseling locatie. Echter mocht ik er maar drie opgeven en toen heb ik toch voor Montreal gekozen.

In Toronto hebben wij als echte Hollanders de fiets gepakt... De sneeuw was op de straten al een heel eind weg gedooid en het was een graad of -3 met zon! dus huppa op de fiets de stad verkennen. Erg industrieel met heel veel nieuwbouw, veel meer Noord-Amerika. Eigenlijk is Montreal best Europees... Hahah!

Tijdens deze rit zijn we natuurlijk langs wat highlights gefietst voor wat foto's. Echter was het voornaamste doel van die dag de CN tower bezoeken. De hoogste toren van de wereld (schijnbaar :P) Omdat de voorspellingen eigenlijk niet zo goed waren besloten we dit maar meteen op dag 1 te doen (aangezien het toen nog zonnig was). Toen het nog licht zijn zijn we naar boven gegaan, hier hebben we de zonsondergang bekeken en daarna gewacht totdat het volledig donker was. Erg gaaf om te zien. Vooral Lake Ontario lag er prachtig bij!

De volgende dag 's Ochtends het ROM (Royal Ontario Museum) bezocht. Een groot museum met veel mogelijkheden waar wij natuurlijk niet de tijd voor hadden.. MAAR ondanks dat toch super genoten. Een tentoonstelling over de vroegere mens van Canada, de ontwikkeling van Canada op zich.. en een tentoonstelling over Azië. Verder zijn wij nog even snel de andere tentoonstellingen gaan bekijken. Zo waren alle mogelijke dieren die in Canada leven opgezet, dit was geweldig voor kinderen, heel interactief met allemaal teken en speel mogelijkheden erbij. Daarnaast stonden er (deels echte) skeletten van dinosaurussen en nog oude fossielen. Het laatste wat wij hebben bekeken waren diamanten en stenen uit de aarde en van mars.

Toen was het toch echt tijd bus te gaan... Kwamen we buiten, ja hoor sneeuwstorm! (niet gek hier zo'n weeromslag). Dus op de fiets de sneeuw door... De bus had zelfs hier in Canada wat vertraging opgelopen. Maar bij aankomst werd ik hartelijk ontvangen door Petra en haar man.

Mathijs ging zijn eigen weg en ik ging mee met mijn familie. Van tevoren hadden mama en ik uitgezocht in hoeverre zij nou familie van mij was. Aangezien ik ze ken van toen ik heel jong was (via mijn opa en oma) Wat bleek Petra is mijn achter achter tante... en haar ouders zijn oud achter oom en tante van mij! hahahahah (Laten we het maar houden op tante).

Bij hun thuis aangekomen werd ik verwelkomd door heerlijke erwtensoep! Nooit verwacht dat ik Nederlands eten (winterkost...) zo zou missen! Heerlijk!!! 's Avonds bij haar ouders langs geweest en heerlijk bijgekletst (want 14 jaar in 2,5 uur proppen is nog best lastig)...

De volgende dag was voor mij als toerist de grote dag! Op naar de Niagara watervallen!!! Voor hen is het al bijna normaal... dus ze vonden het erg leuk om het weer eens vanuit ''nieuwe'' ogen te zien.
Ik genoot ontzettend, de mooie omgeving gezelligheid van familie. En natuurlijk uiteindelijk de indrukwekkende watervallen. Die deels bevroren waren!! gewoon WAUW!!!!

De omgeving van Niagara is eigenlijk heel toeristisch, veel grote gebouwen volledig gericht op toerisme, het lijkt net disney.... Maar als je daar dan voor staat vergeet je dat en ben je alleen maar bezig the falls.

Die dag verder nog naar de shopping mall en Nederlandse winkel geweest en nog een bezoekje gebracht aan Niagara on the lake. Een prachtig (minder toeristisch) dorpje wat heel erg engels is ingericht en wat op een hele gave locatie aan het water ligt! 'avonds terug gebracht naar Toronto.

De laatste dag in Toronto was het flink koud dus de fiets heb ik alleen gebruikt om van plek naar plek te komen. Uiteindelijk door de kou besloten naar het Aquarium te gaan! Een prachtig aquarium met veel verschillende onderwaterdieren en hele leuke interactieve (daar zijn ze hier goed in) mogelijkheden voor kinderen.

Al met al een prachtige tijd gehad in Toronto en St Catharines/Niagara falls. De laatste dagen van mijn vakantie heb ik even flink uit gerust en lekker genoten van de vrije daagjes in Montreal.

Afgelopen week was voor mij voornamelijk vooruit kijken, naar morgen (wanneer mama aan komt) en de laatste tentamens maken. Het weer is ineens flink warmer en vorige week zat ik zelfs in mijn t-shirt buiten (uit de wind).... JAJA wanneer je -15 gewend is is 9 graden ineens heel warm!

Ondanks dat het warm is is er wel weer 20cm sneeuw gevallen en dat betekent dat mams morgen aan komt in een wit Canada... Zal even wennen zijn voor haar!

Ik kijk er ontzettend naar uit en zal dan ook weer bloggen als mams naar huis is om al onze leuke verhalen te vertellen. Het plan is in ieder geval om woensdag en donderdag rond te gaan toeren richting Quebec en het weekend vieren we st Patricksday. En natuurlijk ga ik voor het eerst echt de toerist uit hangen in Montreal!

Keep you posted!
Liefs Donné






  • 17 Maart 2015 - 09:24

    Maaike:

    Lijkt me echt te gek die bevroren Niagara falls! Je benut je tijd wel ten volle, studeren en daarnaast een nieuw land leren kennen en heel leuke dingen doen!
    Kan me voorstellen dat je je verheugt op de komst van Karin!
    In Nederland begint de lente nu echt te komen en ik moet er even niet aan denken dat het hier nog zou gaan sneeuwen! Maarrr zo vaak verse sneeuw is natuurlijk te gek om eens mee te maken. Geniet je nog meer van de zomer haha.
    Groetjes, have fun met je moeder
    Maaike van de Tulastraat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Donné

Ik ben Donné Verhoef, 21 jaar en ik studeer Internationaal Toeristisch Management aan hogeschool Tio in utrecht. Als toerisme student ben ik zeer geïnteresseerd in reizen. Al van kleins af aan ga ik met mijn ouders naar verschillende ''nieuwe'' landen. We probeerden vaak nieuwe plekken en plaatsen uit, maar een aantal plaatsen zijn uiteraard ook vaste stek geworden. Sinds ik 3 jaar geleden 4 maanden in Oostenrijk heb gewerkt ben ik helemaal verkocht. Ook zelfstandig en alleen op reis gaan houdt mij niet meer tegen! Om die redenen wil ik vanaf nu mijn blog steeds meer bij gaan houden zodat ik uiteindelijk over een aantal jaar een prachtig reisdagboek heb!

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 4293

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 16 Mei 2015

Minor in Montreal

25 Mei 2013 - 08 Augustus 2013

Reisleiding X-travel Blanes

13 Mei 2012 - 13 Juli 2012

Portugal Lagos

17 December 2011 - 15 April 2012

4 maanden snowboarden!

Landen bezocht: