Mont Tremblant - Reisverslag uit Montréal, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu Mont Tremblant - Reisverslag uit Montréal, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu

Mont Tremblant

Door: Donné Verhoef

Blijf op de hoogte en volg Donné

28 December 2014 | Canada, Montréal

Aangekomen in Montreal!!!!

De ochtend om 3 uur Nederlandse tijd vertrokken, via Parijs door gevlogen naar Montreal en dan kom je na een flinke reisdag om 1 uur 's middags aan en heb je dus nog een hele dag voor je! Bij de auto verhuur was geen auto beschikbaar en dus moesten we wachten tot er een aan kwam, half uur later, ja we hebben een Mini voor u... jaja een mini/mini auto... met 3 koffers en een snowboard tas werd dat flink proppen maar het ging. Helaas geen 4wheel Drive.. maarja er lag toch geen sneeuw...

Op naar het hotel in de stad! Daar aangekomen even naar de kamer en maar meteen de stad een beetje verkennen, want we waren dan wel moe... de volgende dag zouden we naar Tremblant vertrekken en we moesten toch een beetje in het ritme van hier komen.

Het eerste wat ik zag waren hele hoge gebouwen... Aangezien ik nog niet aan de kant van noord-Amerika ben geweest was dit voor mij best even indrukwekkend. We liepen via de business wijk richting het oude centrum, opzoek naar telefoonwinkels en leuke restaurantjes.. helaas lastig te vinden als je de weg nog niet weet en (achteraf gezien) al die tijd parallel hebt gelopen aan de grote winkelstraat...

In het oude centrum was het mooi maar wel erg toeristisch.. ondanks dat hebben we een leuk tentje gevonden en daar besloten we maar meteen te gaan eten. Om 7 uur lagen we doodop in bed en zijn we maar gaan slapen. 12 uur later werden we wakker!

Op naar Mont Tremblant, het skigebied op 2 uur rijden van Montreal.
Hier aangekomen konden we gelukkig gelijk onze kamer in die uit keek op de skilift... echter was dit de skilift naar de skilift (deze neem je naar boven omdat je anders een flink stuk naar de gondel moet lopen...) Het dorp was net een Disney dorp! overal huisjes met kleurtjes lampjes en er was zelfs een soort entree...

Die dag alles geregeld het dorp bekeken en voor papa ski's gehuurd. Ik heb een seizoenskaart gekocht want die was voor een student goedkoper dan een weekpas... Dus ik kan er nog een paar keer heen als ik wil!

Aangezien ik een nieuw snowboard mee had zijn we de eerste dag maar gaan genieten van wat beginners/makkelijke pistes zodat ik hem een beetje uit kon proberen etc. Ook papa had flinke ski's en moest even wennen.

Het gebied is gebouwd rondom 1 grote berg, waar telkens een stuk of 5/6 pistes naast elkaar liggen. Dit lijkt een beetje op Winterberg maar dan groter. Helaas was de sneeuw voordat wij kwamen aardig weg gedooid.. maar omdat het koud was (jaja echt koud -24!!!!!!) konden ze mooi nep sneeuw spuiten en zo konden wij dus toch genieten van de pistes.

In de loop van de week gingen er meer pistes open omdat het wat meer ging sneeuwen en omdat ze de hele dag met sneeuw-kanonnen bezig waren. We hebben zelfs een ochtend first-run gedaan toen er 20 cm was gevallen en de piste was niet geprepareerd. Heerlijk!!!!!

Met oud en nieuw waren papa en ik nog niet echt van onze jetlag af en dus hebben wij na het skiën even geslapen. Om 6 uur wakker geworden om te skypen met mama, oma etc. Want daar was het natuurlijk al nieuwjaar! Geweldig, lagen we in bed iedereen gelukkig nieuw jaar te vieren terwijl wij nog 6 uur moesten wachten.
Lekker saampjes uit eten geweest, de skilerarenshow gekeken en toen lekker in een barretje gewacht tot de vuurwerkshow om 00:00 Helemaal moe maar met een super gevoel zijn we ons bedje in gedoken, want we wilde de volgende dag toch weer op de piste staan.

Flink fris was het wel, elke keer moesten we onze tenen en handen opwarmen als we in de lift hadden gezeten, deze waren niet overkapt (zoals je veel in Oostenrijk ziet) en al helemaal niet verwarmt. wij hoorde aan het eind van de week dat de gevoelstemperatuur regelmatig op liep tot -30 die week.

De laatste dag voor vertrek zijn papa en ik beide gaan snowboarden! Super leuk om weer eens samen te doen, echter was het voor papa vanwege zijn rug iets pittiger dan hij had gehoopt (daarom de laatste dag...) De zondag ochtend heb ik nog een paar heerlijke afdalingen gemaakt in vers gevallen sneeuw met bevroren bovenlaag! :)

Toen ik terug kwam in het hotel bleek het te gaan ijzelen en dat leek ons niet ideaal met een mini zonder 4 wiel aandrijving.. dus binnen een uur heb ik mijn tas gepakt en gedoucht en zijn we gaan rijden, om op die manier het vast vriezen van de ijzel voor te zijn! Dat waren we gelukkig! Wel nog flink vast gezeten op een parkeerplaats en dus met 3 man moeten duwen! maar veilig en wel zijn wij weer aangekomen in Montreal.

Het was een heerlijke week wintersport met paps, met flinke kou, ''nep'' sneeuw, verse sneeuw, ijzel en zon, burgers, raclette, Mexicaans en maple syrup en natuurlijk een toffe oud en nieuw en super gesprekken!

Vanaf het moment terug in Montreal gaat het school leven beginnen! Hierover in mijn volgende verslag meer!!!!


  • 18 Januari 2015 - 13:13

    Hans Verhoef :

    Erg leuk hoefie

  • 18 Januari 2015 - 14:08

    Karin:

    Weer een leuk verslag... wintersport vakantie in Canada... die had je nog niet eerder meegemaakt ! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Donné

Ik ben Donné Verhoef, 21 jaar en ik studeer Internationaal Toeristisch Management aan hogeschool Tio in utrecht. Als toerisme student ben ik zeer geïnteresseerd in reizen. Al van kleins af aan ga ik met mijn ouders naar verschillende ''nieuwe'' landen. We probeerden vaak nieuwe plekken en plaatsen uit, maar een aantal plaatsen zijn uiteraard ook vaste stek geworden. Sinds ik 3 jaar geleden 4 maanden in Oostenrijk heb gewerkt ben ik helemaal verkocht. Ook zelfstandig en alleen op reis gaan houdt mij niet meer tegen! Om die redenen wil ik vanaf nu mijn blog steeds meer bij gaan houden zodat ik uiteindelijk over een aantal jaar een prachtig reisdagboek heb!

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 4301

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 16 Mei 2015

Minor in Montreal

25 Mei 2013 - 08 Augustus 2013

Reisleiding X-travel Blanes

13 Mei 2012 - 13 Juli 2012

Portugal Lagos

17 December 2011 - 15 April 2012

4 maanden snowboarden!

Landen bezocht: