Montreal - Een top semester! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu Montreal - Een top semester! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu

Montreal - Een top semester!

Door: Donné Verhoef

Blijf op de hoogte en volg Donné

05 Mei 2015 | Canada, Montréal

Het moment waarop ik dit schrijf is het moment dat ik Montreal net achter me heb gelaten.

Ik zit in het donker in de bus, rij Gare du Autocars uit en voel een brok in mijn keel.. Het moment dat ik deze prachtige stad ga verlaten… Ik rij de stad uit over de grote groene brug waar ik gister en eergister nog over heen heb gefietst en zie de stad vol licht rechts van me, de grote gebouwen, de st Laurent rivier en Mont Royal. De lichtjes geven me een goed gevoel, de stad is zo kleurrijk! Ik blijf kijken… Kan niet stoppen met kijken, het moment dat ik denk dat de stad uit het zicht is draait de bus de ringweg op…. Weer de stad rechts van me. Ik blijf kijken tot ik echt niks meer kan zien…..

Montreal!
Een geweldig avontuur, een periode van ruim 4 maanden waarin ik onwijs veel heb geleerd, gelachen en beleefd. De vele dingen die ik heb gedaan maakte deze 4 maanden zo intens, 4 maanden waarin ik zo veel mogelijk wilde genieten en daarbij ook nog keihard moest studeren. Een periode waarin mij extra werd bevestigd dat ik wel kan studeren na 9 uur, dat ik wel door kan halen en de volgende dag weer fris en fruitig op school kan zijn. Dat ik kan genieten van de kleinste dingen, dat ik mezelf 100% heb gegeven voor zowel school als leuke dingen! De periode waarin ik een manier heb gevonden om dit op een goede manier te combineren.

De afgelopen weken waren extreem! Ik wilde alles geven voor mijn laatste tentamens, omdat het om gemiddelden ging en ik tijdens de midterms niet overal top had gescoord. Het was voor mij erg wennen om lessen in het Engels te volgen die veel meer business gericht waren en dus een heel andere aanpak hadden. Ik wilde alles geven zodat ik achteraf in ieder geval het gevoel zou hebben dat ik er alles aan heb gedaan! Dit betekende vanaf het moment dat mama vertrok heeeeel hard studeren. Elk moment greep ik aan, ik had een aantal projecten om af te ronden en daarbij nog 2 extra examens van Tio. 7 tentamens in 2 weken, 3 projecten om af te ronden, 2 presentaties en daarbij nog de nodige extra dingen. Ook wilde ik genieten, daarom combineerde ik een avondje uit eten met een hele dag studeren, ik vierde verjaardagen en stond daarna weer vroeg op om aan de slag te gaan. Ik genoot van de zon, zat hele dagen in de van Houtte (koffie bar) en studeerde keihard met vrienden. Zeker dit laatste heeft mij ontzettend geholpen, het gaf mij andere inzichten maar gaf me ook het gevoel dat ik niet hele dagen alleen in een boek zat gedoken. 2 weken voor mijn vertrek begonnen de eerste ‘’afscheid’’ etentjes al… Dit betekende, laatste keer Poutine, nog even met ‘’die’’ en nog even met ‘’die’’ afspreken.. Dit omdat sommigen al een week eerder dan ik zouden vertrekken.

Ondertussen knalde ik keihard door en weet ik nu dat ik sowieso al 3 vakken hier heb gehaald en 1 van mijn hertentamens van Tio. De rest is nog niet zeker en blijft nog even de vraag, ik hoop dat ik het gehaald heb, maar een ding is zeker ik heb er alles aan gedaan!

De afgelopen week was een combinatie van feestjes, gedag zeggen en tussendoor ook nog zien te studeren. Omdat heel veel mensen op dinsdag al klaar waren besloot ik toch mee te gaan naar Café Campus, een bar met 90’s muziek waar die avond bijna alle exchange studenten die ik ken heen gingen!! Omdat ik natuurlijk wist dat ik nog 2 tentamens te gaan had ging ik niet te laat naar huis maar genoten heb ik zeker!
Woensdag avond hadden we een afscheidsfeestje bij vrienden thuis. De volgende morgen had ik mijn Marketing tentamen vanuit Nederland dus op tijd naar huis. Echter betekent op tijd en vroeg op staan helaas toch maar 5 uurtjes slaap (de nachten er voor ook al...) Sommige ochtenden stond ik om 6 uur nog op om te studeren. Donderdag was ik echt gesloopt.. Ik stond te slapen in de metro (hahah) en besloot dus maar even rustig aan te doen om vrijdag mijn laatste tentamen te knallen!

Nadat het tentamen vrijdag was afgelopen besloten we naar Mont Royal te gaan, champagne op Mont Royal gedronken om zo te vieren dat we eindelijk klaar waren! ☺
Mijn laatste weekend bestond uit shoppen, fietsen en chillen in het park het was 25 graden en ik genoot volledig van dit mooie weer, de stad door op de fiets gaf mij de kans om Montreal op een andere manier te bezichtigen.

Als een echte Dutchie was de fiets deze dagen mijn vervoermiddel, tot ik met de koffers naar het busstation moest, toen heb ik voor het laatst met de metro mijn vaste route van huis naar school genomen. Voor vertrek heb ik met de meiden (Birthe, Roshni, Ginny) nog lekker drankje gedronken en daarna afscheid diner bij een vriend thuis (Matthieu). Hij heeft mij naar de bus gebracht…. De laatste persoon waarvan ik afscheid nam.. Met een big smile geniet ik van deze herinneringen!

Nu zit ik in New York, het moment dat ik de prachtige stad Montreal heb achter gelaten en een nieuwe stad ga verkennen! New York here i come!!! ☺

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Donné

Ik ben Donné Verhoef, 21 jaar en ik studeer Internationaal Toeristisch Management aan hogeschool Tio in utrecht. Als toerisme student ben ik zeer geïnteresseerd in reizen. Al van kleins af aan ga ik met mijn ouders naar verschillende ''nieuwe'' landen. We probeerden vaak nieuwe plekken en plaatsen uit, maar een aantal plaatsen zijn uiteraard ook vaste stek geworden. Sinds ik 3 jaar geleden 4 maanden in Oostenrijk heb gewerkt ben ik helemaal verkocht. Ook zelfstandig en alleen op reis gaan houdt mij niet meer tegen! Om die redenen wil ik vanaf nu mijn blog steeds meer bij gaan houden zodat ik uiteindelijk over een aantal jaar een prachtig reisdagboek heb!

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1219
Totaal aantal bezoekers 4279

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 16 Mei 2015

Minor in Montreal

25 Mei 2013 - 08 Augustus 2013

Reisleiding X-travel Blanes

13 Mei 2012 - 13 Juli 2012

Portugal Lagos

17 December 2011 - 15 April 2012

4 maanden snowboarden!

Landen bezocht: