Je suis étudiante.. - Reisverslag uit Montréal, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu Je suis étudiante.. - Reisverslag uit Montréal, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu

Je suis étudiante..

Door: Donné Verhoef

Blijf op de hoogte en volg Donné

01 Maart 2015 | Canada, Montréal

Bonjour!

Jaja 2 maanden alweer hier...
Vandaag realiseerde ik mij hoe snel de afgelopen 9 weken zijn gegaan, dat mijn laatste update ook al weer 2,5 week geleden is en dat ik (helaas) bijna op de helft ben.

De afgelopen weken hebben volledig in het teken gestaan van tentamens... Helemaal gesloopt liep ik vrijdag avond om half 9 het lokaal uit! SPRING BREAK!!!! Zoals eerder al beschreven gaat het er hier anders aan toe. ik heb een midterm tentamen en een final tentamen waarvoor ik gemiddeld op voldoende uit moet komen. Ze rekenen hier met procenten en punten door elkaar.. moeilijk uit te leggen want ik snap het zelf maar half... haha!

Maargoed omdat mijn eerste midterm dus al na 6 weken is zou ik normaal bij week 3 al beginnen met leren... Echter was ik toen net begonnen had ik totaal geen idee wat te verwachten. Ik besloot mij maar eens niet te gedragen als Donné... ik begon met lezen maar nog niet echt leren, stampen en etc... want ik wist niet wat voor vragen ik zou gaan krijgen. Helaas hadden de docenten over het algemeen pas een week van tevoren een proeftentamen of tips voor het tentamen... Veelal zeiden ze dat we de boeken moesten lezen en braaf/perfectionistisch als ik ben, probeerde ik dus in een week tijd het boek te lezen (14 hoofdstukken) en daarbij ook nog begrippen er in te stampen... een flinke vermoeiende opgave wat achteraf niet nodig bleek te zijn. Het gaat hier totaal niet om het begrijpen van de context of het boek. Het gaat om het weten van feitjes en de les... Wat betekent veel te veel gedaan maar te weinig feitjes geleerd....

Gesloopt als ik was van al het lezen leren en dus weinig slapen... ging ik vrijdag naar huis... De pittigste tentamen week die ik ooit heb gehad denk ik. Flink in het diepe gegooid, totaal niet weten wat te verwachten, alles in het engels en korte termijn leren... Niet echt mijn ding. Voor de final tentamens gaan we dit eens even anders aanpakken!!!! :)

Maar het is vakantie en dat betekent even heerlijk relaxen!!!

Afgelopen weken heb ik een beetje geprobeerd uit te zoeken wat leuke restaurantjes en plekjes zijn om naar toe te gaan, zodat ik op kleine voorbereiding op 17 maart, wanneer mama komt! :)

Gister ben ik voor het eerst wezen shoppen sinds ik hier ben! Ik mis de variatie in mijn kledingkast... Altijd gewend om uit twee kasten te leven (pap/mam) en ook nog kleding van mama kunnen jatten. Dat is wel even wat anders dan het kleine ''aanbod'' aan kleding dat ik hier heb... hahaha jaja echt een vrouw...
Dus dat betekende eventjes een kleine variatie aanbrengen! :)

's avonds ben ik met Birthe en Mathijs naar het lichtfestival geweest, soort Glow - Eindhoven maar dan in Montreal. Erg leuk om te zien!! aangezien heel veel mensen op vakantie zijn naar warme landen zijn wij deze week een beetje met zijn drietjes. Vandaag gaan we schaatsen en morgen vertrek ik met Mathijs naar Toronto! :)

Wat de plannen in Toronto zijn weet ik nog niet precies. In ieder geval wil ik de CN tower in en ga ik langs bij mijn familie in st Catherines, vlak bij de Niagara watervallen. Die schijnen overigens nog flink bevroren te zijn wat echt een super gezicht zou moeten zijn!!! Ik ben benieuwd!!!

Verder heb ik na de vakantie nog 1 week en dan komt mama! De tijd vliegt!!!! Wanneer ik terug ben uit Toronto zal ik weer een update doen, met nieuwe foto's en verhalen, want uiteraard gaat mijn Camera mee!!!!

Lieve groetjes uit Montreal


  • 01 Maart 2015 - 19:00

    Karin:

    Leuk weer om te lezen.... ook al spreken wij elkaar bjjna dagelijks wel op de appjes over en weer of op skype!
    Zoiezo voor jou een heel leuk aandenken voor later, hahaha, aan deze bijzondere tijd die je daar nu hebt. Studeren en wonen in een hele andere wereld, omgaan en vrienden hebben met mensen uit allerlei culturen... inmiddels is dat echt jouw ding en wereldje geworden. Al die verhalen aanhorend moet ik bekennen dat ik wilde dat ik ook nog zo lekker jong was... haha.. jaloers.. waauw had ik dat toen ook maar gedaan... ik gun het je van harte hoor en ben steeds weer super trots op je!!!!
    Gelukkig ga ik bijna naar je toe om eens even lekkerde sfeer mee te proeven.. zooo gaaf...

    Nu genieten van je vakantie he moppie ... groetjes aan de familie van mij!

    Xxx van mams

  • 01 Maart 2015 - 19:08

    Donné Verhoef:

    Haa lieve mams!

    Wat een leuk berichtje, vind het leuk dat je zo enthousiast bent over wat ik schrijf
    en kan mij goed voorstellen dat wanneer je mijn verhalen hoort je enthousiast wordt..
    Gelukkig heb je een dochter waar je naartoe kan zodat je toch nog een beetje de sfeer proeft!

    Ik kijk er echt naar uit om je eindelijk weer te kunnen knuffelen! Lekker kletsen gek doen en heerlijk 9 dagen lang genieten van elkaar!!

    En dan ben jij straks onderdeel van mijn blog!!! hoe leuk is dat! hihi!!!
    Mams dikke kus en tot snel hihi!!!
    (en natuurlijk gewoon nu op app!)

  • 01 Maart 2015 - 19:55

    Hans:

    Leuk genieten en slagen

  • 11 Maart 2015 - 20:04

    Marion:

    Heeee moppie, heb je gevonden... genieten van je leuke verhalen... Lekker genieten met je moesje nu

    Knuffel Marion

  • 11 Maart 2015 - 20:07

    Marion:

    Wahahah.... nog niet... paar nachtjes slapen nog... xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Donné

Ik ben Donné Verhoef, 21 jaar en ik studeer Internationaal Toeristisch Management aan hogeschool Tio in utrecht. Als toerisme student ben ik zeer geïnteresseerd in reizen. Al van kleins af aan ga ik met mijn ouders naar verschillende ''nieuwe'' landen. We probeerden vaak nieuwe plekken en plaatsen uit, maar een aantal plaatsen zijn uiteraard ook vaste stek geworden. Sinds ik 3 jaar geleden 4 maanden in Oostenrijk heb gewerkt ben ik helemaal verkocht. Ook zelfstandig en alleen op reis gaan houdt mij niet meer tegen! Om die redenen wil ik vanaf nu mijn blog steeds meer bij gaan houden zodat ik uiteindelijk over een aantal jaar een prachtig reisdagboek heb!

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 4288

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 16 Mei 2015

Minor in Montreal

25 Mei 2013 - 08 Augustus 2013

Reisleiding X-travel Blanes

13 Mei 2012 - 13 Juli 2012

Portugal Lagos

17 December 2011 - 15 April 2012

4 maanden snowboarden!

Landen bezocht: