De eerste schoolweken - Reisverslag uit Montréal, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu De eerste schoolweken - Reisverslag uit Montréal, Canada van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu

De eerste schoolweken

Door: Donné Verhoef

Blijf op de hoogte en volg Donné

22 Januari 2015 | Canada, Montréal

Vanaf nu gaat het echte leven in Montreal beginnen! Het is Zondag als papa en ik terug komen in Montreal. Heerlijk nog een nachtje samen in een leuk hotelletje.

Omdat Birthe (het meisje uit mijn klas) al langer in Montreal is hebben wij haar 's middags opgezocht. We hebben lekker bijgekletst en ondertussen ontstond het plan om ook met de andere twee meiden Roshni en Ginny een hapje te gaan eten. Aangezien hun ouders er ook waren, was het ook voor papa een leuke avond haha!

Maandag was de laatste echte dag met papa, we besloten die dag lekker met zijn tweetjes door te brengen. Laatste dingen regelen zoals metro kaart en natuurlijk naar mijn huisje!
Wat een super mooi huis! aan een grote straat in Montreal (rue st Denis) vlak bij een metro station. Heerlijk kamertje, dus alles top!!!!
Natuurlijk een klein Hollands cadeautje mee genomen en even gekletst met de mensen waarmee ik in huis woon. 2 fulltime werkenden van rond de 37, oorspronkelijk afkomstig uit Parijs en Mexico (Nadia en Cesar).

Die avond zijn papa en ik terecht gekomen in een Afghaans restaurant waar we heerlijk hebben genoten van onze laatste avond samen.

Die dinsdag was de introductie op school, papa en ik hebben lekker nog even samen ontbeten en toen zijn we naar school gegaan, papa heeft even de school van binnen gezien! Daar heb ik helaas papa gedag moeten zeggen!

De introductiedag was een dag met veel belangrijke info, een rondleiding d.m.v. spelletjes en een diner, waar we al een aantal mensen hebben leren kennen, ook hebben wij nog een TIO leerling ontmoet. In totaal dus met 5 van tio van 3 verschillende vestigingen.
(Birthe, Roshni, Ginny, Mathijs en ik) Een groepje waarmee ik ook nu nog veel contact heb en waarmee ik af en toe wat af spreek.

De volgende dag begonnen de lessen al.
Ik volg hier nu de vakken:
- International Marketing
- Consumer behavior
- Sustainable Development in management
- Advertising
- Economic relations
- Frans voor beginners (mijn frans van de middelbare school is helaas verdwenen....)

Op donderdag heb ik vrij dus dat was maar 1 dagje.
Die vrijdag hadden we al een openingsborrel met alle internationale studenten. Erg gezellig en leuk om weer nieuwe mensen te zien, uiteraard helpen de lessen ook mee in het ontmoeten van mensen!
Die zaterdag besloten we te gaan wandelen in het park. Midden in de stad is een heuvel (Mont Royal), waar ook het park omheen ligt. Prachtig om te zien en mooi hoe groot de verschillen zijn tussen de business gebouwen, de natuur en de overige wijken.

Zondag ben ik nog een beetje rond gaan kijken in het shopping gebied en in de ondergrondse stad. Jaja een ondergrondse stad...
Omdat het hier in de winter zo koud is, is er heel veel mogelijk met de metro en daardoor kan je dus ook heel veel ondergronds doen.
Zo loop ik vanaf mijn huis in 3 min naar de metro. Vanaf daar blijf ik ondergronds tot ik 's avonds uit school kom! (de hele school is verbonden met de metro in het centrum). Dus echt koud heb ik het hier eigenlijk niet haha!

Toen brak de tweede en volle week school aan! Ik moet zeggen, nerd als ik ben, was ik er wel een beetje aan toe! ik wilde weten hoe de vakken waren, was nieuwsgierig naar de docenten en opdrachten.
De vakken zijn tot nu toe leuk maar soms zeker ook wel pittig, ik volg gelukkig alles in het engels, niet ook nog eens in het frans! Maar niet alle business onderdelen liggen mij, dus het is flink opletten af en toe. Zeker is het heel leerzaam omdat we hier met mensen vanuit verschillende opleidingen bij elkaar zitten (business, accounting, toerisme etc.)

Ook ben ik die week begonnen met sporten! ik ben ondertussen al 4 keer geweest en het bevalt super goed, er is hier een groot complex met alles er op en er aan (zwembad, voetbal, basketbal, groepslessen, gym etc.) Het fijne is dat de gym en het zwembad gewoon gratis zijn, je betaald alleen wanneer je specifiek ergens aan mee wilt doen! Heerlijk die mogelijkheid in de school!

Die donderdag hadden wij al weer een volgend feestje, waar Birthe en ik samen heen zijn gegaan. Ook daar kwamen we weer een aantal bekenden tegen vanuit de lessen, wat er voor gezorgd heeft dat we ondertussen een aardig groepje kennen!

Ook heb ik die week een aantal keer met Delphine en haar vriend gegeten, Delphine is het zusje van Nadia, zij was hier een aantal dagen. Erg gezellig aangezien zij ook nog maar 26 is, heerlijk gekletst gelachen en gegeten.

Op zaterdag avond had ik een huisfeestje bij Ginny en nog eentje bij iemand die ik had leren kennen op schoo! erg leuk en goed voor het socializen. Want ja je wilt toch beetje nieuwe mensen leren kennen! :)

Helaas gaan de weekenden en weken hier erg snel en ben ik dus al weer aangekomen in mijn 3e week.
Vanaf nu wordt het aanpoten, want we hebben hier tussentijdse toetsen (dus niet zoals in Nederland 1 aan het einde). en daarbij ook nog opdrachten en natuurlijk de eindtoets. Gelukkig mag ik deze cijfers wel met elkaar compenseren wat weer een leuk voordeel op kan leveren!

Wel heb ik gelukkig vakantie in maart (en dan ook echt vakantie, geen inhaalles weken ofzo....) Ik ben vakplan dan naar Toronto en de Niagara watervallen te gaan. Verder zou ik graag nog een bezoekje brengen aan Quebec city wat op 3,5 uur afstand ligt. De verdere plannen moet ik nog bekijken, want ik wil natuurlijk ook nog wat van Canada zien i.p.v. alleen de voorbeelden in mijn boeken!

Ik wil ook zeker een ijshockey wedstrijd van de Canadiens gaan bekijken, dus genoeg te doen hier!

Uiteraard zal ik allerlei interessante dingen vergeten zijn! Mocht je geïnteresseerd zijn in meer. Schroom niet om een berichtje te schrijven, maar voorlopig denk ik dat ik jullie een aardig beeld heb kunnen geven van mijn leven hier!

Liefs Donné







  • 22 Januari 2015 - 13:25

    Karin:

    Super schatje..om weer een reisverslag te lezen!

    Maak je voor de volgende wat foto's van je school, van Nada en Cesar en van de groep mensen waar je mee omgaat, als ze dat willen?

    Sukses en veel plezier daar !! Xxxx


  • 22 Januari 2015 - 14:29

    Mekan:

    Super leuk om te lezen Do!
    Succes met de toetsen en heel veel plezier met alles wat je daar doet en beleeft!
    X Meek

  • 24 Januari 2015 - 06:31

    Petra Schwarz:

    Hey Donne nice to hear your enjoying yourself ,, anytime come on down to see us we are not Far ,,, stuur maar berichjte en we hooren het wel liefs je nicht Petra xxx

  • 24 Januari 2015 - 21:18

    Donné Verhoef:

    Mam ik zal eens even vragen en kijken of we wat foto's kunnen plaatsen haha!
    ;)

  • 24 Januari 2015 - 21:19

    Donné Verhoef:

    Bedankt voor je bericht Mekan! :) Leuk dat je mijn blog hebt gelezen!
    Zal je eens even appie sturen zo! ;) xx

  • 24 Januari 2015 - 21:20

    Donné Verhoef:

    Hi Petra! ;)

    i have springbreak holiday starting at march 1.
    Im thinking about going to Toronto and Niagara falls during this week! Will let you know my plans later on Facebook! Thank you for your message! :)

    Misschien tot binnenkort
    liefs

  • 25 Januari 2015 - 15:43

    Dieuwke:

    He lieve Donne, wat leuk om je berichtjes te lezen en vooral de foto's te zien! Wat een ander leven he? Heb je ook al van die superleuke eekhoorntjes gezien? Ik had al het een en ander van Martine gehoord, wat leuk dat jullie geskypt hadden. je hebt al gehoord dat ik ook weer een weekje naar Canada ga, he (18-24 feb)? Ik zit dan in London, wat weer zo'n 200 km van Toronto is, dus ik zit toch wel een aaardig eindje van je vandaan. Nou veel succes met alles wat je doet en veel liefs, Dieuwke

  • 07 Februari 2015 - 01:26

    Donné Verhoef:

    Hai Diewke!
    Het is hier inderdaad een ander leven! aan de andere kant ga ik ook gewoon door met de dingen die ik in Nederland ook deed, sporten, met vrienden afspreken en het begin dus ook al aardig thuis te voelen hier! Heb een paar keer eekhoorntjes voorbij zien komen, maar vooral in Tremblant, het skigebied. Martine zei inderdaad dat je deze kant op kwam... helaas bij mij precies tijdens mijn tentamens.. Daarnaast toch een stukje verder weg!
    Ik hoop dit weekend nog meer te schrijven, dus dat komt vast vanzelf voorbij! In ieder geval tot snel en bedankt voor je lieve berichtje!

    Groetjes en liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Donné

Ik ben Donné Verhoef, 21 jaar en ik studeer Internationaal Toeristisch Management aan hogeschool Tio in utrecht. Als toerisme student ben ik zeer geïnteresseerd in reizen. Al van kleins af aan ga ik met mijn ouders naar verschillende ''nieuwe'' landen. We probeerden vaak nieuwe plekken en plaatsen uit, maar een aantal plaatsen zijn uiteraard ook vaste stek geworden. Sinds ik 3 jaar geleden 4 maanden in Oostenrijk heb gewerkt ben ik helemaal verkocht. Ook zelfstandig en alleen op reis gaan houdt mij niet meer tegen! Om die redenen wil ik vanaf nu mijn blog steeds meer bij gaan houden zodat ik uiteindelijk over een aantal jaar een prachtig reisdagboek heb!

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 4286

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 16 Mei 2015

Minor in Montreal

25 Mei 2013 - 08 Augustus 2013

Reisleiding X-travel Blanes

13 Mei 2012 - 13 Juli 2012

Portugal Lagos

17 December 2011 - 15 April 2012

4 maanden snowboarden!

Landen bezocht: