De voorbereiding... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu De voorbereiding... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Donné Verhoef - WaarBenJij.nu

De voorbereiding...

Door: Donné Verhoef

Blijf op de hoogte en volg Donné

28 December 2014 | Nederland, Nederland

Uiteraard moet je bij het begin beginnen... Daarom ook een verslag van de voorbereiding.. want de echte reis is natuurlijk veel leuker!


Hai Allemaal,
Zoals jullie kunnen lezen ben ik toerisme student en daardoor erg geïnteresseerd in reizen.

Toen bleek dat ik voor school mijn minor moest kiezen, was de keuze snel gemaakt. Een partnerschool uitwisseling! Een uitwisseling tussen Tio en een andere universiteit. Hierbij kies ik dus niet een specifieke richting voor mijn minor maar ik volg gewoon los gekozen vakken.

In mei 2014 moest ik mijn top 3 opgeven, ik koos voor Helsinki, New jersey (vlakbij New York) en Montreal. ik zoek de kou graag op!
Montreal was eigenlijk mijn laatste keuze omdat het een business school is waar ik dus alleen management vakken kon gaan volgen.

In juni kreeg ik te horen dat ik was uitgekozen voor Montreal, om eerlijk te zijn een lichte teleurstelling, waar ik me snel overheen heb gezet! Zeker toen ik hoorde dat Birthe een meisje uit mijn klas onwijs enthousiast werd, wat bleek, zij ging ook naar Montreal!

Toen kon de voorbereiding beginnen.... Toch heb ik dat niet op de ''donne'' manier gedaan! Nee jongens ik begon niet in juni al met inpakken.... haha

Ik heb eerst maar eens even de focus gelegd op mijn stage en daarna op de start van het laatste Tio semester. Toch moesten op een gegeven moment de vakken worden gekozen...

Ondanks dat heb ik mij aardig rustig gehouden en heb ik de meeste dingen uit kunnen stellen tot na mijn tentamen week! 2,5 WEEEK voor vertrek!!!!!

Dat was nog aardig wat. Ondertussen natuurlijk etentje hier, etentje daar, lunch zus, borreltje zo! want ja ik wil ook graag mijn vrienden en familie gedag zeggen. Daarbij moest ik nog werken op de borstelbaan in Soesterberg... Jaja druk druk druk...

Maargoed de kerst kwam er aan....! Met papa 1e kerstdag saampjes gegeten want beide hadden we overdag nog genoeg andere dingen te doen. 2e kerstdag 's ochtends op de zaak de belangrijkste papieren nog doorgenomen en, niet niet echt in Donné stijl, last minute gedichten geschreven!

2e kerstdag was prachtig! met de hele familie Verhoef bij elkaar en ook nog eens mama en Penja erbij! want jaja Donné kon niet kiezen en heeft dus Moeders en broertje maar bij de familie van paps uitgenodigd! Een gezellig avond met cadeautjes en lekker eten tot gevolg.

Toen brak mijn laatste dag in Nederland aan!
laatste dingetjes inpakken (gelukkig had ik de rest al eerder gedaan)
Lekker nog gegeten en toen bleef mams bij mij slapen om zo makkelijk de volgende morgen om 3 uur naar opa en oma te vertrekken.

Het uitzwaai committee stond klaar!
Opa en oma thuis! Hans, Penja en Martine mee en uiteraard papa en mama! op naar Schiphol.

Daar aangekomen ingecheckt. maarja met 2 koffers en een snowboard is het best sjouwen! Dus even wat hulp van sterke grote broer!

Koffie'tje en door de douane... Eventjes lastig.. maar het begint te wennen geloof ik... Minder tranen dan het eerste jaar! Niet dat ik jullie niet mis hoor!

Zwaai Zwaai Bye Bye op naar Montreal!




  • 15 Januari 2015 - 21:35

    Lau F:

    Leuk Do, ik ga alles lezen wat je hier plaatst!!

  • 15 Januari 2015 - 23:21

    Karin:

    Top ! Meer meer meer wil ik lezen!
    Trots
    Xxxxx

  • 16 Januari 2015 - 12:55

    Maaike:

    Hoi Donné
    Kreeg gisteren van Martine je blogadres door dus dat ga ik volgen! Heerlijk om zo'n verslag te lezen van iemand die iets doet wat ik vroeger ook dolgraag had willen doen. En ik hou van reisverhalen! Ben heel benieuwd hoe het je vergaat, heerlijk dat er een klasgenoot in de buurt is waar je samen nog Nederlands mee kunt praten want op school is dat Frans of Engels?
    En kunt je daar volop snowboarden zoals je graag zou willen? Hier lijkt het vandaag wel voorjaar, de zon schijnt, de vogels fluiten en ik krijg kriebels om in de tuin te gaan werken!
    Zag je moeder onlangs nog op de borrel van Ingrid in Overvecht, was gezellig.
    Hè wijffie, het ga je goed, geniet ervan.
    Maaike

  • 18 Januari 2015 - 01:40

    Donné Verhoef:

    Wat een leuke reacties Karin en Laura!!! dankjullie wel! de volgende heb ik net geplaatst dus veel leesplezier! xx

  • 18 Januari 2015 - 01:45

    Donné Verhoef:

    Hai Maaike!
    Wat leuk nu al een berichtje, Martine zei al dat je het leuk vond om wat te lezen!
    Ik geniet hier ontzettend, zoals ik hierboven schreef de volgende staat er al op. Ik doe het nu even in delen omdat er ondertussen al weer 3 belangrijke weken voorbij zijn. Hierna zal het minder vaak zijn maar ik zal zeker blijven posten.

    Er zijn hier nog aardig wat Nederlanders, waaronder 1 klasgenoot van mijn eigen klas in Nederland en nog 3 andere van dezelfde school als ik maar andere vestigingen. En daarnaast zijn er nog een aantal van hoge school in Amsterdam. Dus dat is gelukkig wel mogelijk. De lessen op school zijn in het Engels en ik volg Frans voor beginners. In het volgende verslag ga ik daar nog wat meer over vertellen!

    Ik kan hier dus (te zien in het net geplaatste verslag) op 2 uur afstand goed snowboarden, maatja school is natuurlijk prioriteit en het is de oostkant dus het is niet echt zoals de westkant. Maar dat was opzich ook niet mijn opzet. Wel is het heerlijk dat ik de mogelijkheid heb.

    Ik hoorde inderdaad al dat het in Nederland warm was en totaal geen winter lijkt.. Hier is het flink koud maar ik ben er aardig aan gewend, dus gewoon goed aankleden en hop naar buiten!

    Binnenkort plaats ik meer! leuk dat je zo geïnteresseerd bent!

    Lieve groetjes Donne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Donné

Ik ben Donné Verhoef, 21 jaar en ik studeer Internationaal Toeristisch Management aan hogeschool Tio in utrecht. Als toerisme student ben ik zeer geïnteresseerd in reizen. Al van kleins af aan ga ik met mijn ouders naar verschillende ''nieuwe'' landen. We probeerden vaak nieuwe plekken en plaatsen uit, maar een aantal plaatsen zijn uiteraard ook vaste stek geworden. Sinds ik 3 jaar geleden 4 maanden in Oostenrijk heb gewerkt ben ik helemaal verkocht. Ook zelfstandig en alleen op reis gaan houdt mij niet meer tegen! Om die redenen wil ik vanaf nu mijn blog steeds meer bij gaan houden zodat ik uiteindelijk over een aantal jaar een prachtig reisdagboek heb!

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 4289

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 16 Mei 2015

Minor in Montreal

25 Mei 2013 - 08 Augustus 2013

Reisleiding X-travel Blanes

13 Mei 2012 - 13 Juli 2012

Portugal Lagos

17 December 2011 - 15 April 2012

4 maanden snowboarden!

Landen bezocht: